zondag 10 maart 2013

Granny square kussen

Dit is het gordijn van mijn vriendin Annemarie. Alleen al daarom ben ik zo blij met haar als vriendin. Ik ken niemand met zulke geweldige gordijnen. Haar letterlijke woorden aan de telefoon destijds: 'Marike, ik heb gordijnen uitgekozen voor ons nieuwe huis en iedereen vindt ze lelijk. Maar ik weet zeker dat jij ze mooi vindt!' Ik wist niet helemaal wat ik van deze opmerking moest vinden:) Het klopte gelukkig wel. Ik vind ze fantastisch en maakte voor haar verjaardag een bijpassend cadeau.

Een granny square kussen.

Ik zocht de kleuren bij elkaar.

En haakte in één middag en avond...

dit geweldige kussen. 

Ernstig in mijn nopjes met de kleurverdeling...

fotografeerde ik naar hartelust alle kanten van het kussen.

Ook het kleinste detail, ach kijk nou, een echte gele 'm' (dubbelgevouwen zigzagbandje) vond ik erg stoer.
 
Als achterkant naaide ik een bruin ribstofje aan de granny's vast. Net zoals ik deed bij de retro pannenlap

En zo ziet het kussen er uit in haar huis, op haar bank, bij haar fantastische gordijnen.


Ze is er heeeel blij mee. En ik met haar!

1 opmerking:

  1. Dit is echt een prachtig kussen dat je gehaakt hebt!
    Het past perfect bij de gordijnen, maar dat
    zal wel geen toeval zijn.
    Geniet nog van deze dag,
    groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen